Ülkeler söyledirler
Anketin sonuçları iletişim sektörüyle ilgili son derece dikkat çekici bilgiler verdi. Başlıklar altında toplanarak yayınlanan anket sonuçlarından, dikkat çekenlerden bir tanesi de profesyonelleşme önündeki engellerin açıkladığı bölümdü. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların %84'ü üst yönetimle olan iletişim uygulamalarında anlayış eksikliğinin profesyonelleşme önündeki engellerden biri olduğunu düşünüyor.Bu sonuca bakıcak olursak aslında iyi bir iletişim her şeyden önce karşılıklı anlayışa ihtiyaç olduğunu görüyoruz.
Yöneticiler ve çalışanlar arasındaki iletişim, şirket içindeki iletişim ve iletişim için uygulanan planların olumlu bir yönde ilerleyebilmesi için gerekli olan şey karşılıklı iletişim in sağlanması. Aslında uygulanması gereken iletişim değerlerinin üst yönetim tarafında yeterince anlaşılamaması iletişim profesyonelerinin yaşadıkları en büyük zorluklardan biridir.
Işverenler genç profesyonelin halkla ilişkiler bölümü mezunu olmasına %58, ingilizce bilmesine %51, yaptığı staj ve iş deneyimlerine %44, ne kadar profesyonel olabildiklerine ise %42 oranında önem veriyorlar. İşverenlerin önem verdiği diğer beş konuya da değinilmiş. Bunlar; üniversite eğitimi, yurt dışı tecrübesi, iş kalitesi, bildiği başka bir dil ve yönetim becerileridir.
Sosyal medyanın bu denli önem taşıdığı iletişim ve internet çağında sosyal medya kullanımının bu kadar eksik olması iletişim sektöründe büyük eksiklerin olduğu konusunda da bir işarettir. Bu açığın nedeni de, ECM sonuçlarınında gösterdiği gibi, iletişim sektöründe eğitim konusundaki açıktır. İletişimciler, bu eksikler konusunda bilinçlenmeli ve verilen önemi arttırmalılardır. Günden güne, dijitalin öneminin arttığı bir dünyada, dijital alanda eksiklerin olması, kurumlar açısından çok büyük bir açıktır. Bu açıklık, kurumların, beklenmedik ya da zayıf bir anlarında büyük darbeler almalarına yol açabilir. Sosyal medyanın yıkıcı gücüde buradan gelmektedir.
http://zerfass.de/ecm/ECM2012-Results-ChartVersion.pdf
http://www.communicationmanagement.de/fileadmin/cmgt/PDF_Presseinfos/Executive-Summary-ECM2012-Results.pdf
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=bsUT8K5pVqg&feature=player_embedded
Anketin sonuçları iletişim sektörüyle ilgili son derece dikkat çekici bilgiler verdi. Başlıklar altında toplanarak yayınlanan anket sonuçlarından, dikkat çekenlerden bir tanesi de profesyonelleşme önündeki engellerin açıkladığı bölümdü. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların %84'ü üst yönetimle olan iletişim uygulamalarında anlayış eksikliğinin profesyonelleşme önündeki engellerden biri olduğunu düşünüyor.Bu sonuca bakıcak olursak aslında iyi bir iletişim her şeyden önce karşılıklı anlayışa ihtiyaç olduğunu görüyoruz.
Yöneticiler ve çalışanlar arasındaki iletişim, şirket içindeki iletişim ve iletişim için uygulanan planların olumlu bir yönde ilerleyebilmesi için gerekli olan şey karşılıklı iletişim in sağlanması. Aslında uygulanması gereken iletişim değerlerinin üst yönetim tarafında yeterince anlaşılamaması iletişim profesyonelerinin yaşadıkları en büyük zorluklardan biridir.
Bu araştırmada en çok dikkatimi çeken konu genç profesyonellerin işe alım süreçleri oldu. İşverenlerin işe alacağı gençlerden neler beklediği konusunda yapılan anket sonucuna göre;
Işverenler genç profesyonelin halkla ilişkiler bölümü mezunu olmasına %58, ingilizce bilmesine %51, yaptığı staj ve iş deneyimlerine %44, ne kadar profesyonel olabildiklerine ise %42 oranında önem veriyorlar. İşverenlerin önem verdiği diğer beş konuya da değinilmiş. Bunlar; üniversite eğitimi, yurt dışı tecrübesi, iş kalitesi, bildiği başka bir dil ve yönetim becerileridir.
Sosyal medyanın bu denli önem taşıdığı iletişim ve internet çağında sosyal medya kullanımının bu kadar eksik olması iletişim sektöründe büyük eksiklerin olduğu konusunda da bir işarettir. Bu açığın nedeni de, ECM sonuçlarınında gösterdiği gibi, iletişim sektöründe eğitim konusundaki açıktır. İletişimciler, bu eksikler konusunda bilinçlenmeli ve verilen önemi arttırmalılardır. Günden güne, dijitalin öneminin arttığı bir dünyada, dijital alanda eksiklerin olması, kurumlar açısından çok büyük bir açıktır. Bu açıklık, kurumların, beklenmedik ya da zayıf bir anlarında büyük darbeler almalarına yol açabilir. Sosyal medyanın yıkıcı gücüde buradan gelmektedir.
Kaynakça:
http://zerfass.de/ecm/ECM2012-Results-ChartVersion.pdf
http://www.communicationmanagement.de/fileadmin/cmgt/PDF_Presseinfos/Executive-Summary-ECM2012-Results.pdf
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=bsUT8K5pVqg&feature=player_embedded
0 yorum:
Yorum Gönder