28 Mayıs 2013 Salı

Organizasyon      :              ChillOut Festival 2013
Ana Sponsor      :              MasterCard

Tarih                  :              19 Mayıs 2013 / Pazar

19 Mayıs 2013 tarihinde gerçekleşen ChillOut Festival 2013 benim için çok verimli bir festival oldu. Uzun zamandır ertelediğim güneş, müzik ve eğlence üçlüsünü doyasıya yaşadığım Kemer Country’de, inanılmaz kalabalığa rağmen çok eğlendim.
Aslında bu festivalin benim için önemi ilk, defa bir marka sponsorluğu altında festivale katılıyor oluşumdu. Abimin çalıştığı etkinlik ajansı ile Tadım kuruyemişlerinin standında görevli olarak bulunuyordum. Sabahın erken saatlerinde gelen ekip aracıyla festivale doğru uzun bir yolculuğa başladık. Güneş her zamankinden daha davetkar, açık pencereden esen rüzgarlar eşliğinde akşam çıkacak şahane grupların şarkılarını tekrar dinleme fırsatı buldum.
Festival alanı girişinden inanılmaz bir kalabalık vardı. Biz görevli ekipten olduğumuz için beklemeden içeri girebildik. İsimlerimizi verdikten sonra yemyeşil ChillOut festival bilekliğime kavuşmuştum.
Festival yapısı itibariyle pek çok marka giriş alanında sponsorluk çadırlarını yapmıştı. Girişte sarı-beyaz araçları ve ekip kızlarıyla bizi Camel sigaraları karşıladı. Tütün ürünlerine yönelik reklam yasakları nedeniyle marka adının yer almadığı bu sponsorluk tarzı beni biraz şaşırttı. Ancak markanın gerçekleştirdiği başarılı markalama ve “inspiringcreativity” yaklaşımı çok güzeldi. Ayrıca, şapkasını unutan ben ve benim gibi insanlar için dağıttıkları hasır şapkalar ise gerçekten çok işime yaradı.
Sırayla bahsetmem gerekirse; Mini Cooper, BMW, Vespa, TeknoSA, GAP, Bridgestone, alternatif sahne RedBull, ClubfinansCard ve daha pek çok marka ile festival alanı rengarenk idi. Ama tabi, festivalin en güzel standı, benim de abime yardım ederek hazırladığımız Tadım Kuruyemişlerine aitti.
Standımız temelinde tadım aktivitesi gerçekleştiriyor olsa da, renkli aktiviteleriyle adeta festivalin çekim merkezi olmuştu. Barlardan içeceklerini alan herkes standımıza uğruyor, özel karton paketler içinde; tuzlu fıstık, kuru erik, soslu mısır, ceviz, fındık ve daha pek çok taze kuruyemiş alternatifini alarak arkadaşlarıyla paylaşıyordu. Türkiye’nin Tadı Tuzu sloganıyla temsil ettiğimiz Tadım markası gerçekten bu vaadini tüm konuklarına sunuyordu. Standımızda yer alan kırmızı-beyaz balonları “Yaza Merhaba Balonları” olarak kullanmayı önermiştik. Yere sabitlediğimiz helyum balonların üzerine çizimlerini ve mesajlarını yazan festivalciler, isterlerse balonları iplerinden kurtararak gökyüzüne mutlu bir mesaj yollayabiliyorlardı. Bu aktivite öyle sevildi ki, kimi balonlarını gökyüzüne bırakmak yerine, koluna, masasına bağladı. Hatta bazıları arkadaşlarının onu daha rahat bulduğunu söyleyerek yanından hiç ayırmadı. Ürünlerimizi dağıtırken bir yandan da Pop-art fotoğraf çekimi aktivitesini gerçekleştiriyorduk. Çektiğimiz tek bir kareyi dört farklı renge basarak özel bir çerçeve içinde hediye ediyorduk. Buna herkes bayılmıştı.
Çalışmaya biraz ara verdikten sonra festival alanını keşfe çıktım. İçecek bir şeyler almak için festivalin ana sponsoruMasterCard yükleme noktasına giderek, özel tasarlanmış bir bankamatik kartına sahip oldum ve tüm harcamalarımı bu kart ile gerçekleştirdim.
Etkinlik alanı yapısı gereği iki katlı bir düzenleme vardı. Yukarıda ana sahne yer alırken, alt katta Redbull’un alternatif seslere destek verdiği bir sahne de yer alıyordu. Bu alanda çok eğlendim. Enteresan müzikleriyle kalabalıkları coşturan gruplar ile dans ettim, yeni insanlarla tanıştım. Redbull’un kurulduğu noktada güzel bir havuz yer alıyordu. İnsanlar mayo ve bikinileriyle havuzun keyfini çıkardı. Benim de şortum yanımda olsaydı güzel bir ferahlama anı yaşayabilirdim.
Saatlerin ilerlemesiyle festival alanında inanılmaz bir kalabalık vardı. Dışardan okuduğum kadarıyla 8000 katılımcıyı bünyesinde barındıran Kemer Country, sanırım tarihinde hiç bu kadar yoğun bir festivalci akınına uğramamıştı.
Nouvelle Vogue adlı grubu dinlemek için ana sahneye yöneldim. İki yaramaz Fransız kızın performansı gerçekten inanılmazdı. Kalabalıkla birlikte şarkılara eşlik ettim ve günün geri kalan kısmında Tadım standındaki görevimi tamamladım.
Hava kararıp, güzel güneş bizlere hoşça kal dedikten sonra yeniden kendimi ekip aracımızda buluverdim. Kurulum ne kadar eğlenceli geçtiyse, standın toplanması da bir o kadar çabuk bitivermişti. Standın sağladığı başarılı etki, balonlarımızın yarattığı inanılmaz görünürlük ve müşteri ekibinden gelen tebrik ile herkesin keyfi yerindeydi.
Uzun bir bekleyişin ardından böylesine güzel bir festivale katılmanın, güneşi ve müziği doyasıya yaşamanın ve en önemlisi bir markayla çalışmanın mutluluğuyla tekrar kulaklıklarımı taktım ve sahnede çalan parçaları yeniden dinleyerek evime gidiyordum.



0 yorum:

Yorum Gönder