9 Haziran 2013 Pazar

PRCC Kurumsal İletişim Sohbetleri No:3

İstanbul Bilgi Üniversitesi bu yıl Kurumsal İletişim Sohbetleri adı altında  dört tane söyleşi düzenledi. Her sohbete sektörlerinin önde gelen firmalarının kurumsal iletişim direktörleri katıldı ve bilgilendirici sohbetlere imza atıldı. İlk sohbete Pepsico. Kurumsal İletişim Müdürü Didem Şinik, ikinci sohbete T.C. Cumhurbaşkanlığı Kurumsal İletişim Başkanı Kemal İlter, üçüncü sohbete Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü ve Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Suat Özyaprak ve son sohbete Doğuş Holding Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Deniz Bayel Feyizoğlu katıldı.

14 Mart 2013 tarihinde İstanbul Bilgi Üniversitesi'nde gerçekleşen Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü ve Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Suat Özyaprak'ın katıldığı Kurumsal İletişim Sohbet'inden bahsetmek istiyorum. Özyaprak konuşmasına önce kendisi ve çalıştığı kurum olan Sabancı Holding'i tanıtarak başladı. İş hayatına gazetecilik ile başlayan Özyaprak, ekonomi muhabirliği yapmış daha sonra Dış Ekonomik İlişkiler Kurumu'nda basın danışmanı olarak görev almış. Daha sonra CNN Türk, CNBC-E ve Habertürk'te ekonomi gazeteciliği ve sunuculuğu yapmış. 2002 yılında ise MPR Halkla İlişkiler şirketinde Genel Müdür Yardımcılığı görevinde bulunmuş. 2005 yılında Sabancı Holding'de Medya İlişkileri Danışmanı olmuş, 2006 yılından beri ise Sabancı Holding Kurumsal İletişim Müdürlüğü   


görevini sürdürmektedir. Bunların yanı sıra 2009 yılında resmi olarak kurulan Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığını sürdürmektedir. 

Özyaprak konuşmasına kurumsal iletişim kavramını açıklayarak başladı. Bir iş kolu olarak halkla ilişkiler disiplininden türemiş ve oldukça genç bir meslek olduğunu dile getirdi. Halkla İlişkiler mesleği Türkiye'de dünyada olduğundan daha geç gelişmiş olmasına rağmen kurumsal iletişim dünya ile paralel bir gelişme izlediğini belirtti. 2000'li yıllarda kurumsal iletişim birçok yeni disiplini bünyesine ekleyerek gelişimini hızlı bir şekilde sürdürmüştür. Pazarlama iletişiminde reklamcılık ve halkla ilişkilerin birbirini tamamlayarak çalışması gerektiğini vurgulayan Özyaprak pazarlama iletişimi ile kurumsal iletişimin ölçümlenmesindeki farklardan da bahsetti. Suat Özyaprak, kurumsal iletişimin çok zor ölçülebildiğini, minik bir gelişimin çok uzun sürelerde gerçekleşebileceğini belirtti. Pazarlama iletişimin daha ölçülebilir olduğunu ve derhal ölçülebilir sonuçlar verdiğini ekledi. 2000'li yıllardaki hızlı gelişme 2008 yılında yaşanan ekonomik kriz nedeniyle kurumsal iletişimin farklı bir boyuta geçmesine sebep olduğunu ve bu krizin kitleler üzerinde güvensizliğe neden olduğunu belirtti. Özyaprak: "Yaşanan krizin ardından oluşan güvensizliği ortadan kaldırmak için kurumsal iletişim önemli rol oynadı ve güven inşaası çalışmalarına başladı." dedi. Son beş yılda sosyal sorumluluk projelerinde inanılmaz bir artış olduğunu belirterek kurumların kitlelerin güvenini tekrar kazanma yolları arayışında olduğunu ekledi. "Kurumsal iletişim bir kurumun kimliğini, duruşunu segilediği platformlardan biridir" diyen Özyaprak günümüzde birçok kurumsal markanın kurumsal iletişim yöntemleri ile daha iyi bir imaj çizme çabasında olduklarını da belirtti. Kurumsal iletişimin bir iş alanı olarak da büyüdüğünü ve kurumsal iletişimin tüm iletişim kanallarının yönetildiği departman olduğunu söyledi. Lider iletişimi örneğin kurumsal iletişimin lokomotiflerinden biridir diyerek açıklamasını örneklendirdi. "Kurumsal iletişimci aynı zamanda çok iyi bir müzakereci olmalıdır" diyen Özyaprak bir iletişimcinin gündemi çok iyi takip etmesi gerektiğini vurguladı. Kriz iletişimine de değinen Özyaprak, kurumsal iletişimcilerin en önemli işlerinden birinin de kriz iletişimi olduğunu belirtti. Gelişen medya kanalları ile sosyal medyada krizleri kontrol etmenin zorlaştığından bir haberin çok hızlı şekilde yayılmasından da bahsetti. "Sosyal medya kurumsal iletişimciler için hem bir nimet hem de içinde büyük riskler taşıyor" diyerek açıklamasını destekledi. 

Genel olarak kurumsal iletişimin geçmişi ve geleceğinden söz ederek öğrencileri sektörde nelerin bekleyeceğini anlattı Özyaprak. İstanbul Bilgi Üniversitesi öğrenci ve akademisyenlerinin katılımıyla gerçekleşen sohbet Suat Özyaprak'ın konuşmasını bitirmesi ile son buldu.   

0 yorum:

Yorum Gönder