9 Haziran 2013 Pazar


İstanbul Bilgi Üniversitesi, neredeyse sonlandırdığımız 2012-1013 öğretim yılı içerisinde, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü ve Kurumsal İletişim Yüksek Lisans Programı tarafından düzenlenen “PRCC Kurumsal İletişim Sohbetleri” kapsamında, kurumsal iletişim sektörünün 4 başarılı ismini ağırladı. Kurumsal İletişimciler Derneği’nin de desteği ile düzenlenen etkinliğe sırasıyla; PepsiCo, Türkiye, Kurumsal İletişim Müdürü Didem Şinik, T.C. Cumhurbaşkanlığı Kurumsal İletişim Başkanı Kemal İlter, Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü ve Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Suat Özyaprak ve Doğuş Holding Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Deniz Bayel Feyizoğlu konuşmacı olarak katıldı.

Sektörün daha iyi tanınması adına gerekli tüm bilgileri veren konuşmacılar, kurumsal iletişimin derslerde öğrenilemeyecek yanlarını da iletişimci adaylarına anlatmayı ihmal etmediler. Sektörün inceliklerinin ve zorluklarının bilinmesi adına kendi anılarını da paylaşan konuklar, sohbet tadında keyifli söyleşiler gerçekleştirdiler.









PRCC Kurumsal İletişim Sohbetleri - Suat Özyaprak söyleşisi, diğer söyleşilere göre daha başarılı bulduğum ve dikkat çeken bir söyleşi oldu. Özyaprak, kendi içerisinde çelişkiler yaratmadan, katılımcıların kafalarında soru işaretleri oluşturmadan, öğretici olduğu kadar ilgi çekici de olan bir söyleşi gerçekleştirdi. Bu nedenle sizlere, Suat Özyaprak söyleşisinden ve akılda kalan önemli noktalarından bahsetmek istiyorum.



Suat Özyaprak konuşmasında, kurumsal iletişimin, halkla ilişkilerin yakın geçmişte ortaya çıkan ve gelişimini sürdürmekte olan bir kolu olduğunu vurgulayıp, bu dalın miladının 2008 yılı olduğunu belirtti ve bunun nedeni olarak, dünya genelinde yaşanan ekonomik krizi gösterdi. Özyaprak, bu kriz sürecinde kitleler üzerinde yaşanan büyük güven kayıplarının söz konusu olmasının ve kaybedilen güvenin yeniden kazanılması gereğinin kurumsal iletişimde bir patlama yarattığını vurguladı. Suat Özyaprak’ın bu konuda söylediği en çarpıcı söz, dünya genelinde 2008’den bu yana başlatılan projelerin kaybedilen bu güveni yeniden sağlamak için yapıldığı oldu.


Özyaprak, lider iletişiminin de kurumsal iletişimin bir parçası olduğuna vurgu yaparken anılarından bazılarını bizlerle paylaştı. Kendisinin, çalıştığı kurumun yöneticilerinin, katılacağı bir konferans, ödül töreni vb.‘nde oturacakları yere kadar organize etmek zorunda olduğunu ve bir keresinde, yöneticisi gelene kadar onun yerinde oturup, yerine başka birinin oturmasına engel olduğunu anlattı. Lider iletişiminin zorluklarıyla birlikte hassasiyeti ve önemine de değinen Suat Özyaprak, "kurumsal iletişimci aynı zamanda çok iyi bir müzakereci olmalıdır" diyerek sözlerine bir açıklık getirdi.


Konuşmasında sosyal medyanın kurumlar için önemini ve tehlikesini altını çizerek anlatan iletişimci, “sosyal medyada gol yememek mümkün değil ancak, yenilenden çok gol atmalısınız.” ve “sosyal medya kurumu yüceltebilir de, batırabilir de.” diyerek konunun hassasiyetini vurgulamıştır.


Bana göre, Sabancı Holding Kurumsal İletişim Direktörü ve Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Suat Özyaprak’ın söyleşisi, onun başarılı bir iletişimci olduğunun kanıtı niteliğindeydi. Bu tür söyleşilerde ünvan ve kurum anlatımı yapılan hatalar arasındadır. Özyaprak, sohbetlerin amacından sapmadan kurumsal iletişim üzerine yoğunlaştı ve keyifli bir sohbet gerçekleştirdi.


0 yorum:

Yorum Gönder