European
Communication Monitor, 2007 senesinden beri University of Liepzig’de görev alan
Prof.Dr.Ansgar Zerfaas önderliğinde yürütülen dünyanın en kapsamlı Halkla
İlişkiler ve İletişim Yönetimi anketidir.
42 ülkeden 2.185 profesörün katılımı ile gerçekleşen etkinlikte iletişim
sektörü trendleri, konuları ve etik problemleri hakkında da bir takım sayısal
veriler doğrultusunda çalışmalar yapılmıştır.
Araştırmalar
doğrultusunda dikkatimi çeken bilgilerden bir tanesi, etik problemlerin son beş
senede gösterdiği %57lik artıştı. 10
iletişimciden 6’sının gündelik iş yaşamında karşılaştığı “yasal fakat etik mi?”
sorusu, etik ilkelere verilen önemin arttığının göstergesi niteliğinde
araştırmaya ışık tutmuştur.
Bu bilgilerin yanı sıra,
araştırmada elde edilen bir başka veri ise İspanya, Norveç, Finlandiya ve
Fransa’da etik problemlerin daha az yaşanıyor olmasıydı. Ülkelere göre etik problemlerin yaşanma oranı
ise şöyle:
Bu
araştırmada en çok dikkatimi çeken etik problemler olmasına rağmen, anketin
genelinde ilgimi çeken pek çok ayrıntı yakaladım. Örneğin bunlardan biri 2015 yılına dek
iletişim sektöründe yer alacak en önemli stratejik konuların dağılımı idi. Aşağıdaki grafikte de görüleceği üzere sosyal
medyanın kazandığı/kazanacağı öngörülen önem, günümüzde de sosyal medyanın
etkinliğinin azımsanmaması gerektiğine bir kez daha dikkat çekmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder