Bu araştırma, European Public Relations
Education and Research Association (EUPRERA) ve the European Association of
Communication Directors (EACD) tarafından organize edilmektedir 2007’den beri
bu çalışmaya Prof. Leipzig Üniversitesi(Almanya)’nden Dr. Ansgar Zerfass
öncülük etmektedir. Bu çalışmaya dünyanın en büyük iletişim network'lerinden
biri olan Ketchum Pleon sponsorluk etmektedir.
İletişim sektöründeki trendleri, konuları ve iletişimcilerin karşılaştığı zorlukları sayısal verilere dayandırarak açıklıyan araştırmaya 42 farklı ülkeden 2,185 kişi katılım gösterdi. Sosyal medya, maaşlar, akreditasyon gibi birçok önemli konuyu içeren araştırmada özellikle etik sorunlar ve standartlar ile
ilgili verilerin son beş yıla göre önemli değişiklikler gösterdiğini öğrenmekteyiz.


Yine araştırma sonuçları gösteriyor ki, etik sorunlarla karşılaşıldığında yalnızca %29’luk bir kısım mesleki ahlak kurallarına başvuruyor. Ayrıca farklı cinsiyetteki profesyoneller arasında mesleki ahlak kurallarına başvurma açısından farklar olduğu tespit edildi. Buna göre erkek profesyoneller kadınlara göre mesleki ahlak kurallarına başvurmayı daha fazla tercih ediyor.

0 yorum:
Yorum Gönder